emil i lönneberga

ja idag har lilleman verkligen varit en emil i lönneberga...
Dagen började med att han var gnällig som få, men när vi sedan var på väg till affären så blev han lite mer lycklig =)
Lilleman var ute o lekte o simba satt fast i sin sele som han brukar göra när han får vara ute, helt plötsligt så kommer lilleman in o säger att simba har rymt... när jag kommer ut så ser jag att han har knäppt loss honom, vilket jag då frågar varför, till svar får jag, jag ville det... hmmm... ja det blev då att sätta igång med att leta katt... efter en rätt lång stund så hittar jag honom... såå himla skönt! När vi kom n sedan så skulle jag börja med maten, gjorde i ordning grillen o skulle börja md potatisen (skulle göra klyft potatis och hemma gjorda hamburgare) Jo vad händer lilleman tar potatisen o springer, o så spolar han ner potatisen i toan... *suck* då blev jag inte så glad... =( sen när jag har börjat grilla så gick jag in o hämta mig en "dricka" stod där ute o njöt i solen o grillae med min "dricka" sen när hamburgarna började bli klara s skulle jag hämta tillbehören, jo vad händer då, när jag kommer ut o så säger lilleman att vi ska lukta på maten o så säger han att det luktar "dricka" ja förstod då inte vad hn menade, men sen märkte jag, då har han hällt ut den i grillen... *suck igen* men men jag hade iaf en till inne som jag sedan hämtade... vi åt o hade det jätte mysigt jag o lilleman! när vi sedan skulle duka av så stod jag inne o plockade medan lilleman bar in! sen när vi var klara så skulle jag sätta mig ute o ta mig en rök o min "dricka" nä då har han även hällt ut den... jaja det var ju bara o hälla upp saft till mig ist...
Nu hoppas jag bara att det inte bli stopp i toan eftersom han sploade ner potatisen, det var iaf 6 st, visst inte så stora men ändå... snacka om pinsamt om det blir stopp o sen märker dom att det är poatis... usch, när jag vill inte vara med o det!
Men va skönt det har varit idag! helt kanon! har gått i shorts o linne heela dan!
Nu sitter jag o kolalr på film o käkar ost bollar! det är fint det tycker jag! =)
Trötter i ögat börjar jag oxå bli! men det tar ju på krafterna när man är ute nästan en hel dag!
Älskar dig lilleman♥
Älskar er♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0