skär i en mammas hjärta

Usch det skär så i mitt hjärta att se den lilla kille så ynklig, ja för nu är han verkligen liten, så liten och hjälplös =( det skär i mitt mamma hjärta att det finns inget jag kan göra, han ligger nu brevid mig med droppet rinnand ner i hans ådror, nu ser han så fridfull ut, ingen smärta, inte just nu, men jag vet att när det sen blir o rinna ur honom så blir han såå ledsen för det gör så ont för honom =( hur mycket jag än smörjer hans lilla ruma så blir det inte bättre, men det är ju oxå för att det rinner nästan hela tiden ur honom, han är törstig och hungrig säger han, men stoppar han i sig nått så kommer det upp, jag gav honom förut ca 4 tsk yoghurt o vad händer, jo han kräks 2 ggr ist, o då fick han ändåså inte dessa 4 tätt inpå varandra, utan med uppehåll, men det gick inte heller... =( får väl se vad läkaren säger i morron bitti på ronden, har några frågor jag vill ta upp med honom/henne, usch hör hur hans mage gör uppror... inte kurrar utan gör uppror =(
jag önskar att jag kunde ta bort smärtan från honom =(
han har inte ork att knappt stå o gå, det gör ont nät han sitter o den stckars lilla kille skäms när han kräks =(
Han har haft många frågor nu oxå, om dropp och magsjuka, han förstår inte riktigt vad som händer =( jag har fått sätta på honom blöja nu eftersom han "läcker" i början hade han jätte svårt för det, men nu accepterar han det, jag var tvungen att förklara för honom varför han behöver blöja nu, men att han inte behöver det när han är frisk...
Jag ska kolla med dom ifa dom kan kolla hans salt sen senare i kväll, hans drpp är snart slut så det vore skönt o veta hur det ligger till nu...
Jag skickade en bild på honom till en vännina, o jag skrev att nuhar han fått lite färg tillbaka! för det har han, men hon tyckte att han såg mer eller mindre likblek ut...
Det är alltid bättre att ringa en gång för mycket än en gång för lite till läkaren... Visst jag tyckte att vadå det är ju "bara" magsjuka så jag behöver ju inte ringa, men eftersom han inte hade kissat på hela dan igår (tis) utan bara kräkts o haft kraftig diareé o så hade han rätt hög feber, så jag ville veta hur jag skulle göra med febern, men dom på sjukvårdsupplysningen reageradeinte så mycket på febern utan att han inte hade kissat, det var därför jag då ringde barn akuten, eftersom dom sa åt mig att göra det... men på barn akuten så sa om åt mig att jag skulle ge honom 1 dl vätska i timmen i två timmar, för att se om han då blev att kissa, men han kräktes ju bara, så då fick vi åka in... o tur var väl de, eftersom hans salt var katastrofalt dåligt....
Nu ligger han o sover med halvt öppna ögon...
ja snart kommer väl natt personalen in o säger hej, har för mig att det är nu omkring 21.30
Igår natt fick jag o lilleman dela på en brits, hmm inte så himla skönt att sova på, hård o smal var den... men det fans inga sängar, men det fik gå iaf, det blev ju inte så myket sömn iaf... Men i natt får jag mig en säng, ja o lilleman har våra sängar ihop så det blir som en dubbelsäng!!!
Nä nu är det dags att byta blöja på den lilla, luktar "surt" rätt mycket nu... =( han dock inte vaknat när det runnit ur honom o skönt är ju det, men är lika bra att byta på honom, han lär ju inte bli bättre i rumpan av att ligga i det...
Älskar dig lilleman♥
Älskar er♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0