renovering

Ja nu är det snart jul o så... men jag tänkte att jag skulle börja med köket, så jag har nu börjat måla mina köksluckor! svarta blir dom, sen ska ja måla väggarna, dock inte svarta utan vita! o eftersom hatthyllan trillade ner förut så har jag fixat till hallen nu som jag vill ha den! blev kanon!
Ja idag så hade lilleman avlutning på simskolan, men han börjar i jan igen i en ny grupp!
han fick 3 märken idag!!!! Jag är såå stolt över han!
Igår var han lucia! såå söt var han! Han gör mig verkligen stolt!!!!  han var verkligen såå fin som lucis!!! min mycket fina pojk ♥
Fick höra att det var fler pojkar som hade velat vara lucia, men dock inte fick för sina föräldrar, tycker sånt är såå tragiskt, hatar verkligen allt som har med genus att göra, det är ju vi vuxna som präntar in i barns huvud att flickor gör si, flickor gör så, flickor leker med det här, flickor leker inte med de här,flickor leker med dessa leksaker,flickor leker inte med dessa leksaker o vise versa, alltså det är ju skrämmande, varför kan inte barn få leka med vad dom vill? varför kan inte pojkar få tycka om rosa? varför ska inte flickor kunna få leka med bilar?
Ja jag låter iaf lilleman få tycka om både rosa och blå, vilket han gör, han leker med både dockor o bilar! han tycker om dinosurie tröjor o han tycker om klänningar... i min värld är det ingen skillnad, men i andras ögon är det tydligen så... jag tycker att det är skrämmande...
Jaja nu ska jag göra lite nytta!!!
Älskar dig lilleman♥
Älskar er♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0