såå trött

Usch va trött ja e...  skulle kunna somna om ja la mig... Men ja vet att ja får inte in katten fören vid 22 tiden, det brukar vara den tiden han får för sig att komma hem, o idag har han varit inne nästan hela dan bara för att det har regnat...
Så ja lär ju märka om ja får in honom överhuvudtaget för nu tittar solen fram lite o d börjar bli blått på himmlen... så ja får väl se...
Dagis ska förkorta hans nana tid till 30 min... Idag va han jätte trött vid 5 tiden men då va ja tvungen att hålla han vaken för d går inte att han sover den tiden, men då slog d över ist... morr... men i morron har ja tänkt så att när ja har hämtat honom så går vi hem, tar det lite lugnt, fixar mat o sen ut.... så man kanske kommer in vid 17.30 tiden eller nått sånt o kollar då hur det går o lägga honom... man måste ju prova sig fram o se vad som funkar...
Nästa vecka ska ja ha hundar tis-tor... eller bara på dagtid... d kan ju fakrist bli lite kul! Dom e ju så snälla så d ska inte va nå problem... Hoppas bara att d e bra väder... då kan man va ute o gå mycke... d e ju inte så kul o gå i regn... visst ja har regnkläder o stövlar, så d e ju bara o klä sig men den ena hunden tyvker inte om när det regnar el blåser... O inget går på tv idag... så tråkigt... O godis sugen e ja, men har inget hemma =( igår åt ja chokladpudding! =) mmm d tycker ja e såå gott! Brukar göra på 5 dl mjölk till bara mig! =) o d trycker ja i mig lätt själv! =) men även när ja gör det till mig o lilleman så gör ja på lika mycke... =) han hade med sig sitt tåg idag igen till dagis... hm vt inte om ja skrev d förut... men men... får väl se hur han gör i morron... han tycker så mycke om sina tåg... d e nästan det enda han leker med på dagis! Han tycker inte om att åka tåg men att titta på tåg tycker han e jätte kul, vilket ja inte alls  förstår, men man ska ju pusch dom med sina intressen så d e ju bara o göra d... stå på en tågstation o titta på tåg tycker han e såå kul... lite tråkigt för en annan men bara han e nöjd så e jag nöjd!
usch ja har inte tagit fram kläder till lilleman än, men ja ska ändåså vara vaken för att få in katten, så jag har lite tid på mig än... men det får inte bli försent för då kommer jag somna ifrån det, visst d e ju inte hela världen men det är destu smidigare att göra det på kvällen.
Fick inte allt gjort idag som ja skulle så ja får fortsätta i morron har jag tänkt på... (el ja kom på d nu) o d ser ja inte heller fram emot... inte nu iaf men man vet ju aldrig i morron...
Nä nu ska ja fixa kläderna o göra i ordning kaffet till i morron... så jag har det gjort! =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0